(CANCELADO)Algumas funções do Gdevelop deram problemas!

Olá estou fazendo esse topico para relatar mais um bug que envolve os botões é o z-order e animação do sprite essas funções não estão funcionando corretamente e esta me deixando LOUCO achando que era bug do meu projeto,mas não é.


essa e a programação que não vem funcionando EM TODOS OS PERSONAGENS não é so em um.

Versão do Windows 10:22h2 (Mais recente)
Gdevelop:Mais recente

Nota:mesmo que mude a programação ela não FUNCIONA algum funcionário da Gdevelop poderia ver oque está acontecendo??? eu não posso parar o desenvolvimento do jogo.

Hello, alex1piggy2

What’s going on exactly? After changing the Z-Order from “KnucklesMove1” to “99999999” does it continue behind other objects? If so,

  • Are the objects in front of it on the same layer or on a layer above it? Z-order works separately for each layer. It is not possible to make an object with a higher Z-order, but on a layer below, be on top of an object with a lower Z-order, but on a layer above.
  • Could you check using debugger if KnucklesMove1 changed the Z-Order?
  • How many frames does the animation have?

Edit.: just to clarify, I’m not Gdevelop employee, but just a forum user.

Oi, Raster

Ele alterou mas ao contrario do que esta na programação(-999999999) ,a animação tem 2 quadros um para mostrar o personagem na câmera e a outra para dizer que ele mudou de câmera isso funcionava antes da atualização do Gdevelop.


Isso ocorre com todos eles não so com Knuckles.

I tried here and for me it’s working perfectly. Look:

Scene with NewSprite2 in front of NewSprite:

Events to change the Z-Order of NewSprite like yours:

Result:
Gif5

Are you sure you are using the oficial latest version of Gdevelop 5.2.169? You can check here:

If so, maybe you have some “lost” event in your code changing it to -99999999. You could use the event search tool with the option “Search in event sentences” and check all events.

Sim a versão do Gdevelop é a ultima ,e não tenho eventos perdidos que alteram o z-order sem o personagem sair de uma câmera para outra e mesmo assim o z-order continua a mudar, se quiser eu posso disponibilizar o acesso ao projeto e ver oque tem de errado ou posso só desisntalar e instalar novamente o Gdevelop e ate esperar a proxima atualização!

Lembrete:esses codigos funcionavam ate cenas antigas foram afetadas.
E desculpe se demorei responder ocorreu um temporal agora pouco.

My suspicion that you weren’t using an official version or an official version but not the most current one is because of your first screenshot showing “definir como” in action that changes the Z-Order:

When I change the Language of the Gdevelop in preferences to “Portuguese - Brazilian” or “Portuguese - Portuguese” my action to change the Z Order looks different without “definir como”:

But I don’t know if the fact that you are using Windows and I am Linux can make this difference…

Another thing is you are setting the Z-Order 99999999 (this number have eight “9”), but your debugger shows more than eight “9”:
image

So, it’s not just inverting a positive number to a negative number like you thought…

To be honest I don’t know what could be going on. Better wait for someone with more experience to help you.

But it might not be a bad idea to reinstall Gdevelop by downloading the official version from here: Releases · 4ian/GDevelop · GitHub
If your project is saved in the same Gdevelop installation folder, don’t forget to change it and save it in another location before so you don’t lose it during uninstallation

Tentei reinstalar e não deu certo vou ver oque eu posso fazer no projeto,e sim o meu na versão mais recente está “Definir como” pro Windows isso é um pouco diferente.

That is actually a toggle you can change in the settings, you can either choose having “+=, =, -=, *=, /=” or “add, set to, subtract, multiply by, divide by”.

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Todos estão “Definir como” mas descobrir programando que o Z-order quando tem mais de uma condição ele BUGA fazendo assim que o projeto INTEIRO seja interrompido pelos bugs, por hora pausei o desenvolvimento do jogo até que saia uma nova atualização que corrija isso, eu ja fiz um jogo na Gdevelop sei como funciona mas nunca algo parecido com esse BUG.