Im creating a "Rayman legends music level" but... ALL THE GAME AND THE BSO

Hello, im from spain, so, my english is so badd, but OKAY, Lets start from the begginning.

Y am a Musician and 3D animator, but im trying to do a Pixel Art game based on the musical levels from Rayman legends, compossing the BSO, and doing a level dessing according to the music.

I adjust everything by hand, but, that’s not optimal, I want a way to know what second of the song is playing and where, but I don’t know how.

HELP PLS,

I LINK A GIF OF MY GAME; BUT NO SOUND
Sorry for talking yelling

HOAS

Puedes colocar un timer que comience al principio del nivel entonces luego solo consultas ese timer. y así sabrás el número de segundos que ha transcurrido de la canción.
Por ejemplo:
Condition:
Begin of the scene
Action:
Reset timer “start_level_song”
Luego para comprobar cuanto tiempo ha transcurrido haces
Condition:
Timer “start_level_song” is grater than X
X es el tiempo que quieres comprobar en segundos.

Gracias por la ayuda, ojalá fuera tan fácil, ya que con algunos equipos menos potentes, el juego se ralentiza, pero la música no, necesitaría un código que constantemente sincronice la canción de fondo, con el tiempo transcurrido ya su vez con la distancia recorrida .

PD, gracias de nuevo