Raise character of level and gain experience

Hi everyone. I need help with something. I would greatly appreciate if someone manages to help me. (I am using the google translator because I speak Spanish, I hope you can understand me).

I have 3 days trying to get my character to gain experience when he kills one of the enemies. The idea is that upon reaching x experience my character level up.

I understand that I need these sprites in my project

  1. Experience bar (character)
  2. text with current level (character)

I also understand that I need these variables

  1. Maximum experience (global variable)
  2. Current player experience (global variable)
  3. Enemy Experience (Item Variable)

I am trying to do this in events and actions but nothing happens. (I can not understand it)

Could someone please give me the step by step of how to do it?

Hola creo que podrias intentar usar dos sprites para la barra de experiencia, una de color negro que tendra el tamaño que quieres que sea la experiencia ejemplo x=240 y la barra verde que empezara con un eje x de 0 para que cuando tu flecha colisione con el enemigo el ancho de la barra de tamaño de 0 aumente a 40 cada vez que mata a alguien, el puntaje del nivel seria una variable de texto de 1 o 0 dependiendo que nivel quieres que sea tu personaje, cuando la barra de color verde llegue a 240 cambie a 0 de nuevo pero que la variable de texto suba 1 su valor y eso hasta el nivel que quieras, yo también hice eso para mi juego pero con la vida de mi personaje, el texto no es sprite es solo en texto y creas una variable global que tenga la cantidad del texto y nombre. espero que te haya servido yo también hablo español.

Muchas gracias Andy. Lo intentare hacer.